Müşteri görüşleri

Renault Trucks K - Li̇tvanya - Vilniaus Regiono Keliai

İnşaat

RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Vilnius bölgesi kamu yolları bakım şirketi araçların emniyetini sağlamak için yerel yolların kar temizleme ve tuzlama çalışmalarını özenle gerçekleştiriyor. Şirketin mekanik departmanının yöneticisi Saulius Batvinksas, kar küreyici donanımlı Renault Trucks K’ların sunduğu avantajları sıralıyor.

VILNIAUS REGIONO KELIAI 

 

1990: kuruluş yılı.

300: çalışan sayısı.

32: kamyon sayısı, 1 Renault Trucks K ve 8 Renault Kerax dahil.

2 000 KM: bakımı üstlenilen toplam asfalt yol uzunluğu.

VILNIAUS REGIONO KELIAI
Neden Renault Trucks K araçlarını seçtiniz?

Saulius Batvinskas — Bize gereken özellikleri listeledik ve gelen teklifler gösterdi ki Renault Trucks K beklentilerimizi karşılıyor. Bizi zorlayan koşullara mükemmel uyarlanmış bir araç, zaten aradığımız da bu: şüphesiz makul bir yakıt tüketimi, ama aynı zamanda sıcaklık farklarını ve korozyon sorunlarını göğüsleyecek güçlü bir sağlamlık.

 

Başlıca artı değerler nelerdir?

S.B — Motorunun gücü ve yüksek performanslı frenleme sistemi. Araçta tam korumalı kampana frenler var. Bu frenler yazın taş ocaklarında ya da kışın karayollarında çalışırken çok faydalı ve olağanüstü verimli oluyorlar. Ayrıca araçta bir de düşük hız fonksiyonu var. Bu, kışın tuzlama yaparken, yani yüksek hızda sürüş içermeyen çalışmada gerçek bir artı değer niteliğinde.

5%

Filodaki diğer araçlarla karşılaştırıldığında Renault Trucks K’nın sağladığı yakıt tasarrufu.

Aracın yakıt tüketimi bir avantaj mı?

S.B — Bizim araçlarımız taşıdığımız ağır yükler dolayısıyla genelde bir hayli yakıt tüketiyorlar. Renault Trucks K diğer araçlara göre %5 daha az tüketiyor. Deposu yaklaşık 350 litre yakıt alıyor, bu da 500 - 600 kilometre yapmamızı sağlıyor.

VILNIAUS REGIONO KELIAI

"Renault Trucks K ile hiç sorun yaşamadık."

Saulius Batvinskas
Araçlarınız ne gibi koşullar altında çalıştırılıyor?

S.B — Bu bizim teknik şartnamelerimizde belirtiliyor: araçlar – 40 ° ile + 40 ° C arasındaki sıcaklıklarda kullanılabilmeli. Bu kış, – 30 °C’ye kadar düşen sıcaklıklara rağmen, Renault Trucks araçlarımızı çalıştırmada hiç sorun yaşamadık. Renault Trucks K araçların sunduğu diğer avantajlar arasında çelik tamponunu ve tüm yaşamsal ünitelerinin iyi korunuyor olmasını sayabiliriz.

 

 

Sürücülere işlerinde ne çeşit ekipman yardımcı oluyor?

S.B — Dikiz aynalarının biçimi çok geniş bir görüş alanı sağlıyor ve yan aynalar kar ve sıçramalara karşı iyi korunuyor. Aracın altına doğru girintili tekerlekler yan cepheye sıçramaları engelliyor. Kabin konforuna gelince, Renault Trucks her şeyi düşünmüş. Isıtmalı koltukların yüksekliği de sırt konumu da ayarlanabiliyor. Sürücülerimiz özellikle kabinin geniş tutulmuş ölçülerini beğeniyorlar. Bu, özellikle işleri için bir alet kutusu taşıdıklarında çok kullanışlı oluyor.

 

BAKIŞ AÇISI
RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Ricardas Kasperavicius, Renault Trucks K sürücüsü.

36 yaşındaki Ricardas Kasperavicius’un işi büyük oranda hava koşullarına bağlı. Kar temizleme veya tuzlama yapıyor, geceleri veya trafiğin yoğun olduğu saatlerde çalışıyor, küçük ve tarihi bir kasaba Trakai’yi 30 kilometre ötedeki Vilnius’a bağlayan ana yollardan birinde görev yapıyor. 15 sene önce bu şirkette çalışmaya başlamış, şöyle ifade ediyor: «Renault Trucks K kullanmak gerçekten zevkli, her şey o kadar sessiz ki, hiç titreşim yok. Bu kış Litvanya’da sıcaklıklar keskin bir biçimde düştü, yoğun kar yağışları oldu. Ricardas’a göre Renault Trucks K, bakımını yaptığı yol bölümüne mükemmel uyumlu bir araç. «11 tona kadar tuz veya kum yükleyebiliyorsunuz, yani diğer kamyonlardan daha fazla,» diye açıklıyor. Daha az yakıt tüketimi Renault Trucks K’nın önemli avantajlarından bir başkası. Tam rakamı bilmemekle beraber Ricardas bir görevden döndüğünde sıklıkla deponun yarıdan fazla dolu olduğunu görüyormuş. Şehir ortamında çalışmaya özellikle uygun bu araca ayrıca iki kar küreyici bıçak monte edilebiliyor. «Bu araçlar daha fazla ve daha hızlı iş yapmamızı sağlıyorlar. Şimdi tek başıma yapabildiğim iş daha önce iki araçla yapılıyordu,» diye vurguluyor Ricardas. Ancak aracın hızı, özellikle de zorlu hava koşullarında emniyetli seviyelerde olmalı. Sürücü hem ön hem de yan küreme bıçaklarını kullanırken çok dikkatli olmalıdır. Birkaç iş neredeyse aynı anda yapılmalıdır; yolu izleme, karın verimli bir şekilde temizlendiğini denetleme ve tuzlamayı kontrol etme. Bunlar yüksek bir konsantrasyon gerektirir. «Çok dikkatli olmalısınız; her şey dikiz aynalarıyla yapılıyor,» şeklinde açıklıyor sürücü. Trakai bir tarım ve orman arazisinde bulunduğundan, Ricardas bazen çamura saplanabileceği daha engebeli alanlarda yol alıyor. Diferansiyeli kilitlemek çok işe yarıyor. «Tarlalarda araç sürmemiz gerektiğinde, arka tekerlekler patinaj yapmaya başlıyor. Ama diferansiyel kilidi işi kolaylaştırıyor. Bu sistem kullanıldığında, diğer tahrikli dingil zemini kavrıyor, böylece araç çok daha kolay ilerleyebiliyor,» diye açıklıyor sürücü.

Set canonical URL
Off