Müşteri görüşleri

Renault Trucks K 520 - Réunion Adasinda - ST2D

İnşaat

6min
RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D

Réunion adasında, Renault Trucks K 520 şantiyelere malzeme taşıyıp teslim ediyor ve çoğunlukla da bu işi genelde bozuk yollar ve ulaşımı zorlu alanlarda yapıyor.

ST2D

 

KURULUŞ: 1998

FAALİYET: Taşımacılık ve inşaat malzemeleri dağıtımı

İŞ GÜCÜ: 3 personel

FİLO: 3 şantiye kamyonu, biri Renault Trucks K 520

RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D

Hint okyanusunda Madagaskar’ın yaklaşık 700 km doğusunda ve Fransa anakarasına 10.000 kilometre uzaklıktaki Mascarene takımadalarında yer alan Réunion, 2.500 kilometre karelik yüzölçüme sahip volkanik bir ada. Yüksek yapısı ve yerel iklimsel koşulları oldukça yüksek risklere (erozyon, toprak kayması, sel) maruz kalan engebeli bir arazi oluşturmuş, ama aynı zamanda ona eşsiz ve istisnai bir doğal miras sağlamış.

1,66 milyar €

Adanın başkenti Saint-Denis ile adanın kuzeybatısındaki Port kenti arasında bağlantı sağlamak için Bouygues, Vinci ve Eiffage tarafından gerçekleştirilen yeni kazıklı sahil yolunun inşaat maliyeti.
KIYI HATTINI GELİŞTİRME

Kilometre kareye 333 kişinin düştüğü bu deniz ötesi Fransız bölgesi ülkenin üçüncü geniş popülasyon yoğunluğuna sahip. Kıyı hattında yoğunlaşma görülürken 840.000’lik nüfusun kolay bir şekilde yerleşim edinebilmesi ve ada üzerinde dolaşabilmesi gerekiyor. Bu ihtiyaçları karşılamak için ada üzerinde çok sayıda inşaat yapılıyor. Bouygues, Eiffage ve Vinci’nin bir sonraki inşaatı buna iyi bir örnek: Saint-Denis ile adanın kuzeybatısındaki Port kenti arasında taş yığınları tehdidi altında olan ve her zaman yoğun trafiğin olduğu mevcut sahil yolunun yerine bir kazıklı sahil yolu inşaatını içeriyor.

 

 
RENAULT TRUCKS K İLE İNŞAAT MALZEMESİ DAĞITIMI

Kendi aracının şoförü olan 45 yaşındaki Max Damour birçok yerel inşaat şirketinin yanısıra en çok Vinci’nin şantiyeleriyle iş yapıyor. ST2D taşımacılık adlı aile şirketini kardeşiyle birlikte kurmuş ve birlikte yönetiyor. Şirketin 1998 yılındaki kuruluşundan bu yana Max çeşitli kamu şantiyelerine teslim etmek üzere her tür yapı malzemesini (şantiye panelleri, beton kalıp elemanları, doğramalar) taşıyor. “Toplamda üç şantiye kamyonumuz ve iki şoförümüz var: bir personel, bir de ben. Her zaman Renault Trucks marka kamyonlara sadık kaldık” diyor Max. Bunların en yenisi Temmuz 2014’te alınan Renault Trucks K 520. Bu kamyon Max’ın 10 yıldan fazladır kullandığı Renault Kerax’ın yerine alınmış.

2 SORUYLA…

Max Damour, Renault Trucks K sürücüsü, ST2D taşımacılık şirketi kurucularından.

RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D
 
Renault Trucks K modelinin direksiyonuna geçtiğinizde kendinizi güvende hissediyor musunuz?

Max Damour — Evet, kamyon gerçekten güven veriyor. Güzel yol tutuşu bende bu konuda şüphe bırakmadı. Dahası, yüklü ve boş sürüş arasında hiçbir fark hissetmiyorum. Bir tünelden geçerken veya gece olduğunda farların otomatik olarak yanması hem güvenliğe hem de direksiyon başında kendini güvende hissetmeye katkı sağlıyor. Ayrıca park freni kumandası çok pratik ve bir vitese geçildiğinde otomatik olarak devre dışı bırakılıyor.

 

Aracın konforu için değerlendirmeniz nedir?

M.D. — Renault Trucks sürücüyü düşünmüş, bunu kabin ergonomisinde hemen görebilirsiniz. Fonksiyonel butonlar bir araya toplanmış, hemen elinizin altında. Yataklı kabin geniş ve derin, ayrıca aracın yüksekliğinden dolayı çok iyi bir görüş hakimiyeti var. Motor konusunda ise, 520 beygirlik DTI 13 motoru hem seyir esnasında hem de vinci kullanırken çok sessiz. Böylece sürüş daha kolay ve daha az yorucu bir hale gelmiş. Hız regülatörü ve limitörü de bu sürüş konforunda önemli bir pay sahibi. Nihayetinde kendinizi otomobil sürüyormuş gibi hissediyorsunuz.

K 520’NİN OLAĞANÜSTÜ MANEVRA KABİLİYETİ

“K 520 günümüzün merak uyandıran kamyonu. Adadaki birçok insan ondan o kadar etkilenmiş ki onu araçların robotlara dönüştüğü filmden etkilenerek “Transformer” olarak adlandırmışlar” diyerek durumu açıklıyor. Özellikle de açık kasası ve vinci bulunan bu 32 ton yüklü ağırlığa sahip yeni kamyon, sürücüsünün Réunion adasında sık görülen şekilde bozuk, taşlı, engebeli ve kimi zaman da çamurlu arazileri üzerinde yol alması için önemli avantajlar sunuyor. Max ilk olarak çelik tamponların ve şasinin sağlamlığını methediyor. “Farklı markalardan olan diğer iki kamyonumuzdan çok daha sağlam” diyerek anlatıyor. 10,5 metrelik boyuna rağmen kamyonun manevraları son derece kıvrak. “Yakıt deposu yüksekte olduğundan zorlu arazilerden kolaylıkla geçebilmeyi sağlıyor ve süspansiyonları mükemmel. Dönüş yarıçapı da çok iyi. K 520 ondan 2 metre daha kısa olan diğer bir kamyonumuzdan daha iyi manevra kabiliyetine sahip. Adanın kuzeyinde yer alan evimin yolundaki dik inişlerde de hiçbir sorunla karşılaşmadım” şeklinde heyecanını aktarıyor.

 

KOMPLİKE DURUMLARDAN KURTULMAK İÇİN EKSTRA ÇEKİŞ GÜCÜ

K 520 aynı zamanda motoruyla da fark yaratıyor. DTI 13 motor rampada iyi bir tepki verirken hızlanmalarda da iyi bir güç sunuyor. Off Road modunun çalıştırılması çamura saplanma gibi durumlardan kurtulmak için araca ekstra çekiş gücü kazandırıyor. Max Damour’a göre bu mod arka tekerleklerin patinaja girmesini önleyerek motor devrinde kademeli bir hızlanmayla ağır yükleri çekebilme olanağı da sunuyor.

Set canonical URL
Off