Share

Müşteri görüşleri

Houtch Nakliye: kamyonlarımız doğal gazla çalışıyor

Yeşil Enerji

3min
Renault Trucks D CNG Houtch

Kardeşi Hugues ile birlikte çalışan Alain Houtch, 1965'te kurulan Transport Houtch'un CEO'sudur. Bugün, bu aile şirketi KOBİ tarafından işletilen 200 kamyondan 21'i "çevreci" kamyonlardır. Daha spesifik olarak, sıkıştırılmış doğal gaz ve biyogazla çalışan Renault Trucks D-Wide modelleridir. İşte Alain’in kendi sözleriyle hikaye.

“2015 yazının tüm heyecanını hatırlıyorum. Fransa'nın Aisne departmanındaki Fresnoy le Grand'deki üssümüzden şirketimiz birkaç yıldır kendi enerji dönüşümümüzle uğraşıyordu ve nakliye sektörü CO2 sözleşmesini çoktan imzalamıştık. Benimle birlikte 400 çalışanlı aile şirketimizi yürüten kardeşim Hugues ile birlikte temiz ve sürdürülebilir hareketlilik için çevreye duyarlı bir yaklaşım benimsemeye karar verdim. Öyleyse yeşil kamyonlar için duyalım!

Tamamen pratik anlamda, 50'si 3,5 ila 19 metrik ton arasında derecelendirilen 200 araçlık filomuz için dizele bir alternatif arıyorduk. Sonunda doğal gazı tercih ettik! Bu nedenle, bu çevre dostu alternatif enerji biçimini kullanarak yeni araçlara yatırım yapmaya ve kelimeyi yaymak için kendi 24/7 hızlı yakıt ikmal istasyonumuzu kurmaya karar verdik. Bölgedeki diğer ulaşım şirketlerine ve özel sürücülere hizmet vermek için her gün tüm gün açıktır.

Doğal gaz: kamyonlara 500 mil menzil sağlar

Öyleyse bir sonraki soru şuydu: Hangi yeşil kamyonları seçmeli? Babamız 1965 yılında şirketi kurduğunda bir aracı ve üç müşterisi vardı. Renault'ya her zaman sadık kaldı ve bugün bile kamyonlarımızın büyük çoğunluğu radyatör ızgaralarında elmas logosu taşıyor. Bu nedenle, bize sıkıştırılmış doğal gazla (CNG) çalışan araçları tedarik etmesi için Renault Trucks'a bakmak bizim için son derece doğaldı.

Satın aldığımız 21 adet Renault Trucks D Wide 320hp çift menzilli araç, firmamız ve 250 ila 370 mil arası teslimat turları olan hassas gereksinimlerimiz için özel olarak geliştirildi. Standart formda, bu kamyonlar her biri dört gaz silindirinden oluşan iki raf taşır. Bizim için Renault Trucks, maksimum menzili 250'den 500 mile çıkarmak için iki tane daha ekledi. Bu çözümü, kendi şirket içi dolum istasyonumuzda yakıt ikmali yapan prototip bir araçla üç hafta boyunca test ettik. Test başarılı oldu ve o zamandan beri hiç sorun yaşamadık. Renault Trucks bakımla ilgileniyor ve biz onların işinden çok memnunuz, ancak sonunda tamamen bağımsız olmak için kendi yerinde atölyemizde kendi bakımımızı yapacağız.

% 70 daha düşük CO2 emisyonu

CNG'nin diğer bir avantajı, sıvılaştırılmış gazın aksine yakıt ikmali sırasında kişisel koruyucu ekipman (KKD) takmaya gerek olmamasıdır. Dizelde olduğu kadar kolaydır ve on beş dakikadan fazla sürmez ... bu, sürücülerimizin gerçekten takdir ettiği bir şeydir! Mekanik hususlar ve yeni kamyonların çekiciliğinin ötesinde, sürücülerimiz özellikle Renault Trucks D Wide'ın düşük gürültü seviyelerine ve daha esnek şanzımanına meraklıdır. Ve doğal gazın olumlu imajı kesinlikle göz ardı edilmemelidir: çalışanlarımız "temiz araba kullanmaktan" çok gurur duyuyor ve "yeşil" kamyonları ve müşterileri bizi düzenli olarak tebrik ediyor.

 

Ancak sonuç olarak, işin her bölümü hem imajımız hem de CSR değerlendirmemiz değer açısından bu çözümden yararlanıyor. Çevresel kazanımlar muazzamdır, çünkü CNG kamyonları eşdeğer dizel versiyona göre% 15 daha az CO2 yayar ve tarımsal atığın metanizasyonundan üretilen biyogaz kullandıklarında% 70'e kadar daha azdır, bu da kamyonlarımızın üzerinde çalıştığı şeydir. Emisyonları da neredeyse hiç ince partikül içermez, bu da onları Crit'Air ön cam çıkartma şeması ve kirlilik zirveleri sırasında Paris veya Lille şehir merkezine sınırsız erişim için nitelendirir. Ve hepsi kokusuz ve egzoz dumanı olmadan!

 

İşletme maliyetleri açısından, bu enerji türü, özellikle düşük biyogaz maliyeti, hükümet teşvikleri ve yerel yönetim desteği sayesinde uzun vadede kesinlikle faydalıdır. Sonuç olarak, e-mobilite çözümünü de test edebilmemiz için elektrikli kamyonların menzilinin artırılmasını beklerken yaptığımız seçimden çok memnunum. Ancak ne olursa olsun, Transports Houtch her zaman en çevre dostu yolu seçecektir ve bu bizim gurur duyduğumuz bir şeydir.

Profil

Alain Houtch (56), 1965 yılında babası tarafından kurulan ve şu anda yıllık 59 milyon Euro gelir elde eden ve altı iş sektöründe 400 kişiyi istihdam eden Transports Houtch'un CEO'sudur. Hauts-de-France bölgesindeki Fresnoy-le-Grand'daki üssünden nakliye, lojistik, dağıtım, paketleme ve enerji tedarik hizmetleri sunmaktadır.