Görüşler


 

19.11.2019

Renault Trucks T - İskoçya - EM&T Rapson

Konforlu, yakıt verimli ve güvenilir. Renault Trucks T kamyonların yolda ne kadar iyi performans sergilediklerini biliyoruz. Ama yol dışında, yani “off-road” koşullarında, zorlayıcı zeminlerde ve Kuzey İskoçya’da Scottish Highlands yöresinin engebeli arazi yapısında da aynı performansı ortaya koyuyorlar.

  • EM&T RAPSON

    KURULUŞ YILI: 1901.

    YERİ: İskoçya, Birleşik Krallık.

    FAALİYET KONUSU: taşımacılık, yol yardımı ve onarımlar, kereste (tomruk) endüstrisinde uzmanlaşmış işletme.

    8: personel mevcudu.

    5: araç sayısı.

    500.000: yılda katedilen kilometre.

İskoçya’nın kuzeyinde yer alan Highlands (Yüksek Topraklar) bölgesi Batıda Atlantik Okyanusu, Doğuda Kuzey Denizine bakıyor. Bu iki deniz arasında kalan arazi yapısı tepeler ve dağlar silsilesinden oluşuyor ki bölgeye adını veren de bu özelliğidir. Bölge görece Kuzey Kutbu Dairesine yakın olduğundan, kış mevsimleri Eylül sonundan başlayarak sık tekrarlayan kar yağışlarıyla özellikle sert geçebiliyor.
EM&T Rapson taşımacılık şirketi Sutherland yöresinin doğu kıyısında, Helmsdale adlı bir köyde bulunuyor. Bir yıl önce, Tommy Rapson ve ortakları 44 tonluk bir Renault Trucks T 520 satın almışlar. “Zorlu iklim koşullarında her çeşit arazi yapısında çalışabilecek sağlam ve güçlü bir araca ihtiyacımız vardı.” Highlands bölgesinde, bol göllü bu yüksek rakımlı topraklarda yolculuğun hızını coğrafya belirler. Dümdüz sürüşleri, açık yolları unutabilirsiniz ve düşük hızlara, dolambaçlı yollara, tek şeritli yollarda iki aracın birbirini geçebileceği “geçiş noktalarına” yani özel ceplere alışmak zorundasınızdır.

SAĞLAM VE UYGUN MALİYETLİ BİR ARAÇ
EM&T Rapson kereste (tomruk) endüstrisinde uzmanlaşmış bir yol yardım ve onarım şirketidir. “İş faaliyetlerimize yıllar önce bölgenin çeşitli, farklı şantiyelerine ağaç taşıyan beş araçla başladık,” diye açıklıyor Tommy Rapson.
“Tomruk taşımacılığında egemen olan çeşitli koşulları ve kuralları yerine getirmemizi sağlayan değişik araçlardan oluşan bir filomuz var, bazı araçlarımız paletli araçların kullanılamadığı dar yollarda sürüşe daha uygun.”
Bir yıl önce, tomruk taşımak için yeni bir araç ararken, Tommy Rapson Renault Trucks gamını duymuş. “Araç ve üreticisinin sahip olduğu olumlu ün, ayrıca Inverness şehrinde güvenilir bir destek hizmeti sunabilecek bir bayi bulunması bizi Renault Trucks T satın almaya ikna etti.”
Ve görev yaptıkları zorlu koşullara rağmen aracın düşük yakıt tüketimi ününün tekrar kanıtlandığını söylüyor. “Yakıt verimliliği çok yüksek. Bir gün, başka bir araçla aynı güzergahı katetti ve altı sefer yük taşıdıktan sonra 50 L daha az mazot harcadığı ortaya çıktı!”

SORUNSUZ BİR SÜRÜŞ

Scott Middleton 35 yaşında ve bir Renault Trucks T kullanıyor. Bu kamyon kendisi için ikinci bir ev olmuş.

“Ben yılda 100.000 – 120.000 km. arası yol gidiyorum, bunun %30-40’ı arazide, kalanı asfalt yolda sürüş oluyor.”

Scott güne sabah 6’da başlıyor. Vinçli aracıyla ormana gidiyor ve römorkuna 25 ton yüklüyor.

“Sonra da yerel bir hızarhaneye ya da elektrik üretimine yönelik bir tomruk biçme tesisine gidiyorum. Yükümü fabrikalarda veya limanlarda boşaltıyorum, ardından tekrar yük almak için ormana dönüyorum. Her gün iki veya üç sefer yapıyorum.”

Scott yücelten ve iddialı ifadeler kullanmaktan çekinmiyor: “Bu kamyon mükemmel bir araç.” Şöyle ekliyor:

“Önceki aracıma göre daha uzun mesafeli, daha fazla sürüş yapıp daha az yakıt tüketebiliyorum. Yolda olsun, yol dışında olsun beni hiç hayal kırıklığına uğratmadı. Özellikle de uzun, zorlu yokuşlarda, çamurlu zeminlerde ve her türlü iklim koşullarında. Araç yüklendiğinde, bazı tehlikeli güzergahlarda olanaklarını mümkün olduğu kadar zorlamam gerekiyor.”

Yine de, bu aşırı koşullara rağmen, Renault Trucks T onu hiç yolda bırakmamış. “Sadece aylık olağan kontrollerimizi yapıyoruz ve her şey düzgün gidiyor,” diye ekliyor Tommy Rapson. Aracın başka bir değerli niteliği de kabindeki konfor.

“Bizim için, sürücülerin araçlarından memnun olmaları çok önemli, çünkü bu görevler için doğru insanı bulmak o kadar kolay değil. Bu motivasyonu yüksek sürücüleri çekmek için mükemmel bir argüman, onlar da aynı şekilde bizim müşterilerimizi memnun edeceklerdir.
Bu kamyon düşük yakıt tüketimi ve toplam arıza duruşu sayısının azlığı nedeniyle uygun maliyetli olduğunu kanıtladı.”

SÜRÜCÜ GÖRÜŞÜ

Scott Middleton, Renault Trucks T sürücüsü.

“Ben haftada dört gece Renault Trucks T’nin yatağında uyuyorum ve mevsim ne olursa olsun her zaman gayet güzel uyuyorum.
Koltuklar da çok konforlu, yazın havalandırmalı, kışın ısıtmalı. Kabine girip çıkmak iki basamakla ve sağ taraftaki tutamaklarla kolaylaştırılmış ve kabinin arkasındaki platforma çıkmam ve vinci kullanmam gerektiğinde de erişim çok kolay oluyor. Renault Trucks T güç ve sağlamlığı hissettiren mükemmel bir çalışma aracı. Güvenilir ve emniyetli, tehlikeli yollar boyunca, mevsim koşulları ne olursa olsun (kar ya da buz) güvenle mükemmel bir sürüş yapabilirsiniz.
Hız sabitleyiciyi kullanıyorsam, önde de bir otomobil yol alıyorsa, araç uyarı sistemiyle aradaki mesafeyi otomatik olarak ayarlıyor. Bu kamyonu dünyada hiçbir şeye değişmem!”