Raporlar

TARİHÇE

A Berliet trucks, an ancestor of Renault Trucks vehicles

1894’TEN GÜNÜMÜZE KADAR GELEN RENAULT TRUCKS’IN TARİHİNİ KEŞFEDİN

Köklü bir tarihe sahip olan Renault Trucks’in kaderi Dünyanın tüm yollarında dolaşmaya devam ediyor.

Olağanüstü bir geçmişle güçlenen Renault Trucks’ın yazgısı bugün dünyanın tüm yollarında daha da hız kazanmakta. Renault Trucks’ın hepimizin öğünebileceği bir tarihi var. Bu tarih, Renault Trucks’ın bugün ne olduğunu ve gelecekte ne olacağını anlatıyor: Bütünüyle müşterilerinin hizmetine ve kara taşımacılığına ve aynı zamanda toplumumuzda kilit bir rol oynayan bir uğraşın saygınlığını güçlendirmeye adanmış bir marka. Marius Berliet’nin, tek silindirli bir motor tasarlayarak ürettiği ve benzinle çalışan ilk arabasını yaptığı 1894 yılından günümüze kadar, 100 yıldan uzun olağanüstü bir mirası aşağıdaki «1894’ten beri Öncüler» filmini seyrederek keşfedin.

1894-1909 : ÖNCÜLERİN ÇAĞI

1894 yılında Lyon’da Marius Berliet tek silindirli bir motor tasarladı ve bunu hayata geçirdi, daha sonra petrolle çalışan ilk arabasını yaptı. 1906 yılında ilk kamyonunu yaptı.

1898 yılında Paris yakınlarındaki Billancourt’da Louis Renault 4 vitesli bir şanzıman yaptı; daha sonra ise çeyrek beygir güç üreten ilk otomobilini üretti. 1900 yılından itibaren kendi kendine ilerleyen ilk ticari aracı, 1906 yılında ise Paris şehri için günümüzdeki otobüslerin atasını üretti.

First truck build by Marius Berliet in 1894 in Lyon

 

1914-1918 : İLK SERİ ÜRETİMLER 

One of the famous taxis that contributed to the victory at the Marne during WW1

Berliet’de Verdun cephesine gönderilmek üzere günde 40 CBA kamyonu üretildi. Renault ise Marne’daki zafere 600 araç ile katkıda bulunarak Renault’nun tarihteki yerini almasını sağladı.

1917 yılında Renault tarihteki ilk modern tankı yaptı. İlk 4x4 kamyon Latil tarafından üretildi. Bu 1898 yılında geliştirilen önden çekişin doğal bir devamıydı.

 

1919-1928 : BÜYÜMEK İÇİN YAYILMAK

Louis Renault ve Marius Berliet endüstriyel dehalarını kendi otomobil gruplarını oluşturmak için bir araya getirdiler. Berliet Fransa hükümeti tarafından sipariş edilen Renault FT 17 tankının üretim sürecine de katkıda bulundu. 1923 yılında Renault, karayollarında giden çekiciyi yapan ilk marka oldu. Aynı yıl içerisinde yanan odundan elde edilen gazı motor yakıtı olarak kullanan araçlar ve tüm tekerlekleri servo frenlerle donatılmış olan ilk çekici üretildi. 1928 yılında ilk dizel motor kamyonlarda kullanılmaya başlandı.

One of the first Berliet truck with a diesel engine in 1928

1952-1978 : GRUP OLUŞUMUNA DOĞRU ATILAN ADIMLAR

1952 ve 1974 yılları arasında Laffly, Rochet Schneider, Camiva ve Citroën Ağır Vasita Bölümü Berliet’ye katıldı, 1957 yılında Dünya’nın en büyük kamyonu olan Berliet T100 üretildi ! 1955 yılında Renault ve Somua kamyon departmanı olan Latil’in birleşmesinden Saviem doğdu, çok kısa süre sonra 1965 yılında Richard Continental ve 1975 yılında Sinpar Saviem bünyesine katıldı.

1978 yılında ise Berliet ve Saviem tek Fransiz ağır vasıta üreticisi olan “Renault Véhicules Industriels”, yani Renault’nun kamyon bölümünü oluşturmak için birleştiler.

Saviem truck

 

 

1983 YILINDAN BU YANA HEDEF DÜNYA ÇAPINDA LİDERLİK

Renault Trucks Optifuel testing truck on a motorway

Renault Véhicules Industriels uluslararası bir grup meydana getirmek amacıyla 1983 yılıda Dodge Europe’u, 1990 yılında ise efsanevi Amerikan markası olan Mack’i bünyesine kattı. 1992 yılında gelindiğinde çok önemli bir adım atıldı ve Renault Véhicules Industriels, Renault V.I. halini aldı.  2001 yılında Renault V.I. Volvo grubun bir parçası haline geldi ve 2002 yılında uluslararası Renault Trucks adını aldı.

 

Set canonical URL
Off