Haberler
rss


 

10.01.2011

TÜRKİYE’NİN AVRUPALI ÇEKİCİSİ ARKAS FİLOSU’NUN YILDIZI

TÜRKİYE’NİN AVRUPALI ÇEKİCİSİ ARKAS FİLOSU’NUN YILDIZI

Arkas FilosuTürkiye’nin önde gelen lojistik firmalarından olan ve konteyner taşımacılığının yüzde 10’unu gerçekleştiren Arkas, yaptığı testlerin ardından düşük yakıt maliyeti sağlaması nedeniyle Renault Trucks’ı seçti.

114 adet Renault Trucks Premium aracın teslimatını üretildikleri Karsan fabrikasında Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, Renault Trucks Türkiye Genel Müdürü Dominique Pollien, Karsan Otomotiv Genel Müdürü Murat Selek’in ve firmaların üst düzey yöneticilerinin katılımı ile gerçekleşti.

1989 yılında kurulan, çekici filosu ile konteynerlerle kara nakliyesinde Türkiye’nin en büyük kuruluşlarından olan Arkas Ulaştırma , entegre taşımacılık hizmeti kapsamında gerçekleştirdiği alımlarıyla filo sayısını 429 araca yükseltti. 114 adet yeni Renault Trucks Premium ile birlikte filosundaki Renault Trucks oranı %88’e çıktı.

Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, "Renault’nun iki yıl önce Karsan'da üretime geçmesi bizi sevindirmişti. Sevinmek yetmez biraz da iş yapalım dedik ve bu siparişi verdik" diye konuştu. Karsan tarafından üretilen ve Türkiye’nin Avrupalı çekicisi olarak bilinen Renault Trucks Premium araçlarını seçme nedenlerinin en başında sağladıkları yakıt tüketimi avantajı geldiğini belirten Lucien Arkas, "Türkiye'nin en büyük filolarından olan Arkas Ulaştırma Konteyner bu alımla birlikte filosunu 4 yaş daha gençleştiriyor. Arkas Ulaştırma’nın filosunun ortalama yaşı 4.8 olacak. Renault Trucks markasına karar vermemizdeki en önemli faktör yapılan rakipleriyle yapılan karşılaştırmalı testlerde Renault Trucks markalı araçların Arkas Ulaştırma’nın çalışma koşullarında diğer markalarla oranla ortalama 100 km'de 1.9 LT daha az yakıt yaktığını tespit etmemiz oldu" dedi.

Arkas FilosuIki yil önce imalatı Avrupa'dan Türkiye'ye çekip, Karsan'da üretim yapilacağının açiklanmasiyla sevindiklerini ifade eden Arkas, şöyle konustu: "Hem Türkiye'de imalat olacak hem Karsan'da olacak hem Renault olacak hem de bize yakın olacak. O bakimdan tebrik etmistik Genel Müdürü bu karardan dolayi. 'Biraz da is yapalim' dedik, ve ilk siparişimizi verdik.. Geçen yil zor bir seneydi ama, seneyi atlatir atlatmaz hemen siparisi verdik. Şimdi birinci sebep genel olarak Renault'dan mutlu olmamızdı, ikinci sebep ise Türkiye'de ve Karsan'da imal ediliyor olmasiydi. Üçüncüsü de yüzde 1,9'luk tasarruf, çok büyük bir para ediyor. Bu kamyonlar durmaz çünkü. Kilometreleri sayarsaniz bir kamyonun ömründe çok büyük bir para tutar. Inanilmaz bir tasarruftur. Onu kimse gözardı edemez. Biz de edemedik. Bir de Renault'u severiz, ama seviyoruz diye illa Renault alacak değildik. Oturduk, rakipleriyle yarışa soktuk. Yarışı Renault'un kazandigina sevindik."

Lucien Arkas, limanlarla fabrikalar arasinda konteyner taşıdıklarını, Türkiye'de geçen yıl 225 bin tane konteynerin nakliyesini gerçeklestirdiklerini kaydederek, bunun Türkiye'nin toplam konteyner trafiğinin 10'da birini oluşturduğunu belirtti.

Renault Trucks Türkiye Genel Müdürü Dominique Pollien ise yaptığı konuşmada 2009 yılında Karsan ile yaptıkları işbirliğini vurgulayarak "Her yıl kapasitemizi arttırarak sürdürdüğümüz Karsan fabrikasındaki üretimimiz, Fransa’da uygulanan üretim süreçleriyle tamamen aynı özellikleri taşıyor. Karsan fabrikalarındaki üretim hattımız, Renault Trucks üretim sistemine mükemmel bir uyum sağlayarak, Türkiye'de üretilen bir Avrupa ürünü sunuyor . Renault Trucks Premium araçları hepinizin bildiği gibi Yakıt Tasarrufunda lider. Arkas'ın tamamen bağımsız olarak yürüttüğü testlerde de bu özelliğimizin bir kez daha onaylanmasından gurur duyuyoruz. Bu bizim sorumluluklarımızın, ve araçlarımızın kalitesini, satış ve satış sonrası faaliyetlerimizi iyileştirme, geliştirme çabalarımızın göstergesi." dedi.

rss