Haberler
rss


03.10.2012

RENAULT TRUCKS, 2013 HAZİRANINDA ÜRÜN GAMINI TAMAMEN YENİLEYECEK

“devrim yaşayacaksınız”

Hannover IAA Motor Fuarı sırasında, Renault Trucks Başkanı Heinz-Jürgen Löw 2013 yılı baharında Uzun Yol, Şantiye ve Dağıtım serilerinin tamamen yenileneceğini açıkladı. Volvo Grubu’ndaki yeni yapılanmanın etkisiyle gruptaki her bir markanın güçlendirilmesi gerektiğini belirterek, Renault Trucks’ı bir mükemmeliyet örneği haline getirmeyi hedefliyor.

Hanover Fuarındaki basın konferansında, Renault Trucks Başkanı Heinz-Jürgen Löw Euro VI standardının uygulanmaya başlanmasıyla birlikte 2013 yılının Haziran ayı itibariyle üreticinin Uzun Yol, Şantiye ve Dağıtım serilerinde de kapsamlı bir değişim yapılacağını bildirdi. Söz konusu araçların tamamı şu anda Renault Trucks’ın test parkurlarında ve bazı müşterilerle işbirliği içinde gerçek koşullar altında denemelere tabi tutuluyor. Bu araçlar müşterilerin ihtiyaçları ve beklentileri dikkate alınarak tasarlandı ve geliştirildi. Bu yeni yelpaze mükemmeliyeti hedefliyor ve Renault Trucks bu hedefi gerçekleştirmek için her tür çabayı gösteriyor. Heinz-Jürgen Löw “Haziran ayında, ciddi bir devrim yaşayacaksınız. Yeni araçlarımız sizleri sadece tasarımlarıyla değil aynı zamanda performanslarıyla da hayrete düşürecek. Mükemmeliyeti hedefliyoruz ve bunu elde etmek için her şeyi yapıyoruz” diyerek müjdeledi.

IAA fuarı Renault Trucks açısından gelecek nesil Euro VI motorlarının tanıtılması için de bir fırsat oldu. Ağır sınıf modellerde Common Rail enjeksiyon sistemine sahip yeni 11 L, 6 silindirli bir motor olarak DTI 11 bulunacak. Bununla birlikte kirliliğe neden olan emisyonları gideren ve Euro VI’e uyarlanmış SCR art işleme sistemi de olacak. Bu sistemin optimal performans ortaya koyması için Renault Trucks, egzoz gazlarının motorun çalıştırılması aşamasında yeniden kullanılması, özel yanma stratejilerinin yanı sıra emme ve egzoz valfleri gibi çeşitli çözümleri bir araya getiriyor. Art işleme sistemi tüm Renault Trucks Euro VI motorlarında bulunan partikül filtresiyle tamamlanıyor. Benzer bir teknoloji 13 litrelik silindir hacmindeki motorlara uyarlanmış pompalı enjektörlerden oluşan bir sisteme sahip olan DTI 13’de de benzer bir teknoloji kullanılmıştı.

Renault Trucks, orta sınıf modelleri için 5 litre hacminde 4 silindirli yeni bir motor olan DTI 5’in yanı sıra 8 litre hacminde 6 silindirli DTI 8’i geliştirdi. Her ikisinde de EGR sistemi bulunuyor. Bu sistem, egzoz gazlarının bir kısmını yanma esnasında geri döndürerek motorun ürettiği azot oksit (NOx) miktarını azaltıyor. Geriye kalan NOx’ler daha sonra SCR sistemi aracılığıyla yapılan katalizle ortadan kaldırılıyor. Sonuç olarak, partikül filtresi, Euro VI’in gerektirdiği çok düşük seviyedeki partikül emisyonunun sağlanmasını mümkün kılıyor.

Renault Trucks, yeni Euro VI motorlarıyla üç hedefi gerçekleştirmeye amacında: müşterilerine Euro V motorların sahip olduğu tüketim, güvenilirlik ve bakım performanslarının aynısını ya da daha iyisini veren motorlar sunmak.

Şu anda standardın önceden uygulanmasına yönelik müşteri talebi yok ve hâlihazırdaki Renault Trucks gamı onların özellikle tüketimi ilgilendiren beklentilerini mükemmel bir şekilde karşılıyor.

Yakıt tüketiminin azaltılmasında öncü ve lider olan Renault Trucks’ın All For Fuel Eco girişimi, şirketin tüm çalışanlarının aracın tasarım aşamasından Renault Trucks bayi ağı dâhilindeki servis ve bakım işlemlerine kadar yakıt tasarrufu sağlama konusuna olan bağlılığını vurguluyor. Müşteriler için bu Optifuel Çözümleri anlamına geliyor. Bunlar müşterilere özelikle en uygun enerji kaynağının seçilmesi (elektrik, hibrid, doğalgaz veya Dizel) olmak üzere araçlarını yapılandırmalarında, yakıt tasarrufuna yönelik özel hizmetler sayesinde sürücülere doğru eğitimin verilmesi, kamyonlarının tüketimini dikkatli bir şekilde takip ve analizi ile araçlarının bakımını doğru bir şekilde yapmaya yardımcı olacak araç ve hizmetler grubundan oluşuyor. Bütün bunların sonucu olarak rakamlar her şeyi açıkça gözler önüne seriyor. Renault Trucks’ın robotize şanzımanları %7’ye, Optifuel Programı ise tüm filoda %15’e kadar yakıt tasarrufu sağlıyor ve bugüne kadar ekonomik sürüş eğitim programı olan Optifuel Eğitimine 21.000 sürücü katıldı.

Şu anda, 2,8’den 120 tona kadar araçları olan Renault Trucks her müşterinin ihtiyacına ve her uygulamaya özgü gereksinimler için uyarlanmış kapsamlı bir ürün gamı sunuyor. Üretici ayrıca pazarın alternatif enerjilerle çalışan en geniş araç seçeneklerine sahip. Bu seri tamamen elektrikli olarak Maxity Electric (4,5 t), hibrid olarak Premium Dağıtım Hybrys Tech (19t/26t) ve doğalgazlı olarak Premium Dağıtım CNG (19t/26t) modellerini kapsıyor. Aynı zamanda, Renault Trucks özellikle bir deneysel araç olan Midlum Electric başta olmak üzere araştırma programını da sürdürüyor. Bunlardan üçü, Lyon’da iş ortağı Carrefour ve STEF tarafından, ayrıca Zürih ve Lozan’da Nestlé İsviçre tarafından test ediliyor.

Ancak, şehir araçlarının gün geçtikçe daha fazla alternatif çekiş sistemleriyle donatılmasına karşın uzun yol taşımacılığında Dizel halen tercih edilen enerji durumunda ve uzun bir süre daha böyle kalmaya devam edecek.

Bu nedenle Renault Trucks tüketimin daha da fazla azaltılmasına yönelik araştırmalarını da sürdürüyor. Hannover Fuarında tanıtılan CX/03 endüstriyel tasarım projesinde her şey aracın aerodinamizminin iyileştirilmesi ve mümkün olduğu kadar hafif hale getirilmesi için yapılmış. Örneğin ön panjuru alüminyum ve karbon fiberden üretilmiş ve alt kısmında hava akımını yanlara yönlendiren üç aerodinamik kanada sahip. CX/03, Renault Trucks’ın yakıt tasarrufunda eşsiz bir örnek olma ve bunu mükemmeliyet yolunda bir adım ileriye taşıma misyonunu taşıyor.

Bu araştırmalar bugün hiç olmadığı kadar önemli olan Renault Trucks Deliver taahhüdüyle tam bir uyum içerisinde. Kamyonlar modern hayatta kilit bir role sahip. Mal, gıda, kültür ve hatta insani yardım taşıyorlar. Renault Trucks karayolu yük taşımacılığının haklı gururunu yaşamasına katkıda bulunmak ve hem müşteriler hem tüm toplumun menfaatlerini gözeterek çevreye saygı duyan ve verimli taşımacılık çözümleri sunmak istiyor.

rss