Haberler
rss


 

29.11.2010

2010 AVRUPA KAMYON YARIŞI ŞAMPİYONU: RENAULT TRUCKS- MKR TECHNOLOGY EKİBİ

2010 Avrupa Kamyon Yarışı Şampiyonu: Renault Trucks- MKR Technology Ekibi

Avrupa kamyon yarışı şampiyonası Renault Trucks - MKR Technology ekibinin Avrupa Şampiyonu ünvanını kazanması ile sona erdi. 2010 kamyon yarışı sezonu İspanya Grand Prix’sinde hem çifte zafer (1’incilik ve 2’ncilik) elde edilerek, hem de 3’üncülük derecesiyle podyuma çıkılarak güzel bir şekilde kapandı. Renault Trucks - MKR Technology Ekibi, yarışı en yakın rakibinin 27 puan önünde, birincilikle tamamladı.

2010 AVRUPA KAMYON YARIŞIMKR Technology ekibinin ünlü Mario Kress’in liderliğinde kurulduğunu ilan etmesinin ardından bir yıl bile geçmeden, Renault Trucks MKR Teknoloji ekibi amacına ulaştı ve takımlar sıralamasında Avrupa Şampiyonu ünvanını elde etti….

Renault Trucks CEO’su Stefano Chmielewski ödül töreninde yaptığı konuşmada “ Böyle bir ödüle ulaşmak raslantı sonucu olamaz” dedi ve şöyle devam etti “Bu ekip gerek çalışanlar gerekse de teknoloji açısından en üstün disiplini ortaya koydu. Çalışanlar derken şüphesiz ekibin yöneticisi sayısız ödül sahibi Mario Kress’den ve iki pilotumuz Markus Bösger ve Markus Oestreich’den ama aynı zamanda Renault Trucks motor mühendisleri ve teknisyenleri gibi bu zaferde emeği geçen tüm çalışanlardan bahsediyorum. Teknolojiye gelince, şurası muhakkak ki eğer DXi 13 Racing motoru ve Renault Trucks motor teknolojisi ve şasisini MKR teknolojisinin uzmanlığı ile bir araya getirmeseydik, bugün bu noktada olamazdık.”

Renault Trucks’ın yeni yarış kamyonu Nisan 2010’da basına ilk tanıtıldığında görünümüyle bir sürpriz olarak gelmiş olsa da performansıyla aynı zamanda bir telaşa neden olması çok zaman almadı. Renault Trucks ve MKR takımı ilk yarışında, tempoyu belirleyerek ve rakiplerine bir mesaj göndererek ilk zaferini kazandı. Ardından; Most’ta (Çek Cumhuriyeti) iki zafer ve Zolder’deki (Belçika) iki zafer sayesinde şampiyonluk sinyallerini almaya başladı. Buna rağmen, hepimiz nihai zaferi kutlamadan önce İspanya Jarama’da sezonun en son yarışına kadar beklemek zorundaydık. Ne olduğunu Trucks Yarışlarının Teknik Müdürü Gerard Pertaz anlatıyor: “Oraya vardığımızda, iyi durumda göründüğümüzü biliyorduk. İlk hız denemelerinden sonra, gerçekten büyük bir şansımız olduğunun ve rakiplerimizin bizi kazanmaktan alıkoymak için zor anlar yaşacaklarının farkına vardık! Ve elbette haklı olduğumuz ortaya çıktı!”

2 ve 3 Ekim tarihlerinde İspanya’da, Jarama’da gerçekleşen Avrupa kamyon yarışları şampiyonasının dokuzuncu ve son etabında, Renault Trucks - MKR Technology ekibinin iki pilotu hafta sonunun tartışmasız yıldızları oldular ve son yarışta en yakın rakibinin 27 puan önünde yarışı tamamlayarak kazandı Hafta içi yarışlarında; 60 üzerinden 43 puan toplayan Alman pilot Markus Oestreich ve 42 puan toplayan İsviçreli Markus Bösiger, yarışta en fazla puan alan iki isim oldular. Ne yazık ki bu puanlar bireysel klasmanda bir üst basamağa çıkmalarına yetmedi. Markus Bösiger, toplamda 335 puanla 2’ncilik konumunu korurken, Markus Oestreich 293 puanla 4. olarak tamamladı.

Hafta sonu gerçekleşen dört yarışta, bir Magnum Route 66 kamyonu Pace Truck (yarış güvenlik aracı) olarak görev yaptı ve gösteriye katkı sağladı. Ayrıca yarışların yapıldığı iki gün süresince, Kamyon yarışı meraklıları Renault Trucks’ın onbeş gün sonra 2011’de pistlere çıkacak ve sınırlı sayıda üretilecek gelecekteki Renault Premium Truck Racing araçlarının bir prototipini yakından görme fırsatını buldular. Hafta sonunun diğer yıldızları da yakında İspanya ve Portekiz’de satışa sunulacak ve sınırlı sayıda üretilecek Magnum Route 66 ile Sherpa Cape to Cape oldu.

rss