Haberler
rss


 

25.11.2010

RENAULT TRUCKS BİR ALMAN TAŞIMACILIK FİRMASININ KARŞILAŞTIRMA TESTİNDE ZAFER KAZANDI

RENAULT TRUCKS BİR ALMAN TAŞIMACILIK FİRMASININ KARŞILAŞTIRMA TESTİNDE ZAFER KAZANDI

Joachim Fehrenkötter’in sahibi olduğu ve aynı adı taşıyan Almanya merkezli taşımacılık firması ile Alman ETM Yayınevi’nin ortaklaşa gerçekleştirdikleri « Fehrenkötter » testi çerçevesinde, Almanya pazarında bulunan yedi farklı markadan yedi kamyon arasında, gerçek koşullarda, üç yıl boyunca sürdürülen karşılaştırmanın sonuçları açıklandı: Renault Premium Uzunyol birinciliği kazandı. Böylelikle Renault Premium Uzunyol ‘un işletme maliyeti en düşük ve en az yakıt tüketen kamyon olduğu kanıtlanmış oldu. Bu zorlu kaşılaştırma testinde güvenilirlik, yakıt tüketimi, üreticinin satış sonrası hizmetleri gibi önemli konular sürekli olarak göz önünde bulunduruldu, incelendi ve buna dayanılarak bir klasman oluşturuldu. Renault Trucks, bulunduğu sınıfın yakıt tasarrufu lideri Premium Uzunyol’un üstün niteliklerinin, gerçek işletme koşullarında, tamamen bağımsız bir biçimde sürdürülen böyle uzun vadeli bir testle de kanıtlanmış olmasından gurur duyuyor. Üretici, bu sonucu ürünlerinin ve müşterilerine sunduğu hizmetlerin kalitesini sürekli olarak artırmak yönünde bir teşvik olarak görüyor.

Fehrenkötter1Pazarda bulunan yedi ayrı markadan yedi kamyon satın alırken, Alman nakliyeci Fehrenkötter, güvenilirlik ve işletme maliyetleri ama aynı zamanda da servis ve müşteri ilişkileri açısından en iyi kamyonun ve en iyi markanın hangisi olduğunu belirlemeyi hedeflemişti.

Üç yıllık karşılaştırma testinin sonunda, zaferi Renault Premium Uzunyol kazandı. Böylece işletme maliyetleri ve yakıt tüketimi konusunda Premium’un şampiyonluğu açıkça ilan edilmiş oldu. Rakamlar her şeyi açıklıyor: Üç yıl süren test süresince ve kat edilen 401 bin 325 km sonunda Renault Premium’un toplam işletme gideri kilometrede yalnızca 63,34 euro cent ile yedi kamyonun en düşüğü olarak ortaya çıktı. Ayrıca, yakıt tüketimi de 100 kilometrede ortalama 32,4 litre ile yine kaydedilen en düşük değer oldu. Bu sonuçlar, Renault Premium Uzunyol’un müşteriler tarafından uzun zamandır fark edilmiş olan yakıt tasarrufu liderliğini, gerçek işletme koşullarında altında üç yıl boyunca kaydedilmiş rakamlarla bir kez daha kanıtlamış oluyor.

Renault Premium Uzunyol’u üç yıl boyunca kullanan Fehrenkötter şirketi sürücülerinden Rolf Liepe, Premium hakkındaki görüşlerini şöyle ifade ediyor: "Yakıt tüketimi şaşırtıcı düzeyde düşük. Ayrıca, özellikle otomatik şanzımanı sayesinde sürüşü çok keyif veriyor, hem de çok konforlu."

Fehrenkötter1Tarım makinelerinin, karavanların ve taşıma araçlarının uluslararası nakliyesinde uzman Fehrenkötter grubu test tarihine kadar tek markadan oluşan yaklaşık 200 araçlık bir filoya sahip durumdaydı. Üç yıl süren bu özel testin, şirketin kendi bünyesinde, eşdeğer motor güçlerine sahip seri üretim kamyonlarla ve gerçek kullanım koşullarında gerçekleştirildiği göz önüne alınırsa sonuç daha da anlam kazanıyor. Yedi kamyonun yedisi de güçleri 400 – 420 bg arasında değişen 6x2 araçlardan oluşuyordu. Renault Trucks’ın testte mücadele eden aracı bir 410.25 6x2 Renault Premium Uzunyol kamyondu. Premium Uzunyol, Almanya içerisindeki görevlerde tek sürücü, Avrupa’nın diğer ülkelerine teslimatlarda iki farklı sürücü tarafından kullanılmıştı.

Test, taşımacılık şirketi Spedition Fehrenkötter ile medya grubu ETM Yayınevi tarafından birlikte düzenlendi. « Bu, Trans Aktuell gazetesinin, kardeş kuruluşlar Lastauto Omnibus ve Fernfahrer ile birlikte bir taşımacılık şirketi bünyesinde düzenledikleri üçüncü üç yıllık somut test oluyor » diye açıklıyor ETM Yayınevi’nin Müdürü Werner Bicker. Deneyimli yayıncı sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bugün, bir ticari taşıtın ne kadar verimli olduğunu ancak böyle doğrudan uygulamaya yönelik ve bağımsız karşılaştırma testleri ortaya koyabiliyor. Böyle bir testte Avrupalı tüm kamyon markalarıyla kıyasıya boy ölçüştükten sonra onların arasından birinci olarak sıyrılmayı başaran bir marka ürünüyle gerçekten övünebilir."

Testin verileri Fehrenkötter ile ETM’nin bizzat yaptığı ölçümlerden elde edildi. Ne Renault Trucks ne de diğer üreticiler üç yıllık test süresi boyunca herhangi bir zamanda herhangi bir müdahalede bulundular. Kamyonların maruz kaldığı tüm giderler (satınalma maliyeti; bakım, onarım ve parça giderleri) kaydedilip toplam işletme giderleri çatısı altında bir araya getirildi ve kamyonların toplam işletme giderleri sıralaması bu şekilde belirlendi.

Nakliyeci firma, araçların kendilerinin dışında her bir markanın satış sonrası hizmetlerinin ve müşteriyle sürdürülen ilişkilerinin kalitesini de rekabet kıyaslamasına kattı. Yapılan tüm taşımalarda, işçilik maliyeti ve yedek parça giderleri kamyonun genel işletme giderlerine eklendi. Ayrıca bütün kamyonların herhangi bir merkezi bir bakım sözleşmesi yapılmadan satın alındıklarını da ifade etmek gerekiyor.

Bu zafer Renault Trucks açısından bir sürpriz olmasa da ve marka için hiç de azımsanmayacak bir gurur kaynağıdır, çünkü Premium Uzunyol’un üstün nitelikleri gerçek çalışma koşulları altında yürütülen tamamen bağımsız bir testte açıkça ortaya konulmuş bulunmaktadır. Renault Trucks, bu zaferi ürünlerinin ve müşterilerine sunduğu hizmetlerinin kalitesini daha da artırmak için ilâve bir teşvik olarak değerlendirmektedir.

rss